توضیح تصویر
ناراحتی
چرا باید به اینفوگرافی اهمیت بدهیم؟

چرا باید به اینفوگرافی اهمیت بدهیم؟

همانطور که عنوان نمودیم؛ طراحی اینفوگرافیک ، راهکاری هستند که می ‌توان مخاطب را در زمان اندکی به اطلاعات و داده های مربوطه پیوند داد که از جنبه های گوناگون برای مخاطب، استفاده از اینفوگرافیک بسیار، مورد پسند واقع می باشد.

 علاوه بر اینکه مخاطبان با صرف زمان نسبتاً کوتاهی در قیاس با مطالعه متون و مقاله ‌های مربوط به آن حوزه، اطلاعات و داده های خود را دریافت می نمایند؛ از منظر سادگی و جذابیت نیز اینفوگرافیک ها مورد پسند و اقبال عمومی مخاطبان قرار گرفته اند.

از نظر علمی و تجربی ثابت شده است که از طریق اینفوگرافیک ها؛ مخاطبان به نحو ساده تر و بهتری می ‌توانند در رابطه با، به خاطر سپردن اطلاعات ورودی به نمایش گذاشته شده با راهکار بصری عمل نموده و تاثیرگذاری اینفوگرافیک ها به مراتب بیشتر از راهکارهای دیگر تبلیغاتی و یا انتقال اطلاعات و مفهوم می باشد.

بسیاری از دانشمندان و کارشناسان بر این عقیده استوارند که بیش از 50 درصد مغز انسان بر روی عملکرد های بصری معطوف می باشد و اطلاعات پیرامونی انسان، با استفاده از قوه بصری فراهم شده و در مغزش به پردازش گذاشته می شود. با استفاده از اینفوگرافیک ها، وب سایت ها، فروشگاه ها، کسب و کارها و دیگر بنگاه های تجاری و خدماتی قادر می باشند که آموزش ها و اطلاعات مورد نیاز مخاطبان جامعه هدف شان را با برنامه ریزی و استفاده از راهکارهای ریز بینانه ای فراهم نموده و در قالب اینفوگرافیک ها به جامعه هدف خود برسانند. امروزه با گسترش فضای مجازی و فراگیر شدن استفاده از شبکه های اجتماعی و وب سایت های اینترنتی، اینفوگرافیک ها به عنوان راهکاری ساده و کم هزینه برای منتشر ساختن گفتمان های یک کسب و کار معرفی شده است که بر همین اساس؛ شاهد این موضوع هستیم که کسب و کارها و تجارت های کوچک و بزرگ، اقدام به در اختیار گرفتن طراحان اینفوگرافیک متخصص و مجرب می ‌نمایند.

بنابراین کلیه وب سایت های اینترنتی و کسب و کارهایی که فعالیت تبلیغاتی در بستر مجازی را به مد نظر قرار داده اند؛ از این فرصت برخوردارند که با طراحی اینفوگرافیک اختصاصی، کالا و خدمات شان را به جامعه هدف معرفی نموده و مباحث تبلیغاتی و انتشار اطلاعات و داده های مد نظرشان را تسهیل نمایند.

ولی به راستی یک اینفوگرافیک حرفه ای دارای چه شاخص هایی در جهت تاثیرگذاری حداکثری بر مخاطب جامعه هدف اش می باشد؟

 در این خصوص می توان ساعت ها به حرف و گفتگو پرداخت و دلایل و موارد زیادی را در کسب نتیجه مطلوب نهایی و تاثیرگذاری اینفوگرافیک مورد توجه قرار داد. همه این موارد در چارچوب تخصص و شناخت از دنیای اینفوگرافیک گنجانده می شود که شما با انتخاب مجموعه طراح شید؛ به این موارد دست خواهید یافت.

 همه چیزو ساده ارائه بدید

وقتی صحبت از طراحی میشه،یه سری قوانین هستند که یا میتونین بهشون پایبند باشید یا دلتونو به دریا بزنید و خودتون دل به خواهی یه طرح بکشید؛اما اگر تازه کار هستید و دنبال یه راه سریع میگردید که اینفوگرافیکتون به موفقیت دست پیدا کنه،به این نکات توجه کنید:

 سطح رنگی آمیزی شده رو تا حد امکان کوچیک نگه دارید.

استفاده ماهرانه از دو تا سه رنگ؛باعث میشه طرحتون شیک و ساده به نظر برسه.رنگ ها رو فقط در مواقع ضروری اضافه یا کم کنید.در ادامه یه سری اطلاعات روانشناسی رنگهارو برای طراحان آوردیم.

 از مقایسه و مغایرت زیاد تو کارتون استفاده کنید.

مقایسه و مغایرت در متن از جمله ویژگی های مطلوب سفارش طراحی اینفوگرافی خاصه.به طور خلاصه،هرچقدر تقابل و مقایسه ی طرحتون بیشتر باشه،اینفوگرافیکتون خوانا تر و شایسته تر بنظر میرسه.پس هروقت دست به طراحی اینفوگرافیک بردید،از مقایسه زیاد استفاده کنید.

 طرح جلویی و ترکیب رنگهای کارتون رو ساده و کوچک نگه دارید

از دو تا سه تا فونت استفاده کنید چون فونتای بیشتر اینفوگرافیکو درهم برهم و پیچیده جلوه میدن.پس تا حداکثر جایی که میتونین “ساده” کار کنید.

فونت هاتونو هدفمندانه جفت و جور کنید.مثل ما آدما بعضی فونتا کنارهم خوب بنظر میان و بعضی هام نه.انقدر فونت های مختلفو با هم ترکیب کنید و کنار هم بذارید که آخر سر یکیشون،با هم جفت و مچ دربیان.

 مرتب سازی اطلاعات اینفوگرافیک رو فراموش نکنین

ازینکه تیترها،سر تیترها،پاراگراف های اصلی و … همه توجای مناسب خودشون قرار گرفتن،اطمینان حاصل کنید،رعایت کردن این موارد،طرحتونو خوانا و شایسته جلوه میدن.

 از استفاده از نمادها غافل نشید

مهمترین دلیلی که یه سری اینفوگرافیک ها به موفقیت میرسن،اینه که مردمو به خودشون زود جذب میکنن.یکی از عوامل این موفقیت؛استفاده از نماد هاست.

به اینفوگرافیک خارق العاده ی نئومان استادیوس که به وفور از نمادها داخلش استفاده شده،نگاه کنید.

تا حالا اینفوگرافیک ای دیدن که نشه فهمید از کجا باید شروع به خوندنش کرد؟ این سفارش طراحی اینفوگرافی احتمالا روند درست رو در پیش نگرفته بوده.

 

 

برچسب ها: چرا,باید,به,اینفوگرافی,اهمیت,بدهیم؟,

[ دوشنبه 26 آذر 1397 ] [ 8:19 ] [ kavoosifar ]

[ ]


چرا بايد هر روز به مجله اکالا سر بزنيم؟


 

چرا بايد هر روز به مجله اکالا سر بزنيم؟

امروز قصد داريم تا يکي از پربازديدترين مجله هاي اينترنتي به‌نام مجله اکالا را که در سال ?? کار خود را شروع کرده ولي توانسته بازديد زيادي بگيرد به شما عزيزان معرفي کنيم. علاوه بر معرفي، براي اعتمادسازي شما نيز همان‌طور که خود اين مجله روند تحريريه و توليد محتواي خود را شرح داده است، آن را بيان مي‌کنيم! تا شما با اطلاع کامل از روند توليد محتواي اين مجله بتوانيد جهت عمل به توصيه‌هاي اين مجله اقدام کنيد. در بخش زير توضيحات خود سايت را دراين‌باره ببينيد.

تيم مجله اکالا يکي از بزرگترين تيم هاي توليسد محتواي ايران را دارد، اين مجله از بسياري از متخصصان براي توليد محتوا استفاده ميکند.

در همين راستا تأسيس بلاگ اکالا در پاييز سال ?? و به‌دنبال آن، تلاش بي‌پايان توليدکنندگان محتواي اين مجموعه، اکنون که مجله اينترنتي اکالا به يکي از پربازديدترين مجله‌هاي اينترنتي در زمينه‌ي آشپزي، اطلاعات و اخبار بازار، مقالات زيبايي و پزشکي تبديل شده است، وظيفه‌ي خود مي‌دانيم که در روند توليد محتواي خود محتاط‌تر باشيم و با اطمينان بيشتري عمل کنيم.

جهت کسب رضايتمندي هرچه بيشتر مخاطبانمان قصد داريم تا با شفاف‌سازي در خصوص منابع اصلي به‌کاررفته جهت توليد محتوا و ترجمه، نحوه‌ي بررسي صحت مقالات و ارزش‌گذاري آن‌ها و ساير موارد مرتبط، موجبات اعتماد هرچه بيشتر شما عزيزان را فراهم کنيم.

ازآنجاکه درعصر حاضر اطلاعات به‌صورت گسترده در دسترس همگان وجود دارد و ايجاد تمايز بين مطالب واقعي و دروغين امري دشوار تلقي مي‌شود، مجله اينترنتي اکالا برآن است تا با بررسي هرچه تمام‌تر منابع اطلاعات و ايجاد اطمينان از صحت آن، محتوا و مطالب حاصل را در اختيار شما قرار دهد.

ما درمجله اينترنتي اکالا به شما کمک مي‌کنيم تا ارتباط بين سلامتي و سبک زندگي بهتر را برقرار کنيد. ما مي‌دانيم که اين مسير براي هر کس متفاوت است. بنابراين ما اينجا در خدمت تمام کساني هستيم که در زمينه‌هاي مختلف به‌دنبال پيشرفت هستند. ما در تمامي اين مسير کنار شما هستيم.

روند توليد محتوا در اکالا بلاگ چگونه است؟

تيم‌هاي تحريريه ما در قسمت آشپزي در مجله اکالا، پزشکي، زيبايي و سلامت متعهد هستند با حفظ بالاترين استانداردهاي روزنامه نگاري، تعهد اخلاقي، توليد محتوا و... تجربيات و دانسته‌هاي خود را به اشتراک بگذارند. ما تلاش مي‌کنيم راهنمايي‌هايي همه‌جانبه و بي‌طرفانه ارائه دهيم. مطالب و دستورهاي آشپزي برگرفته از تجربيات آشپزان ايراني باتجربه است و به منظور تنوع مطالب در مجله آشپزي اکالا، از سايت‌هاي آشپزي معتبر انگليسي زبان نيز کمک گرفته شده است.

اطلاعات مربوط به خواص مواد غذايي و مرتبط با بحث سلامتي و پزشکي نيز زير نظر پزشکان متخصص و با بهره‌گيري از معتبرترين سايت‌هايي که زير نظر مؤسسه ملي سلامت امريکا هستند، انجام مي‌شود. اين اطلاعات در مجله اکالا در بخش دانستني‌ها منتشر مي‌شوند؛ در اين قسمت علاوه بر موارد ذکر شده مي‌توانيد اطلاعات به‌روز مانند رويدادهايي مثل ولنتاين و... را نيز مشاهده کنيد. مردم ميتوانند براي مطالعه ساير دسته بندي ها و آموزش ها به اين سايت مراجعه کنند.

از تيم خبره ما بيشتر بدانيد

محتواي اکالا بلاگ توسط نويسندگان، ويراستاران، آشپزان، پزشکان و ساير همکاران واجد شرايط ايجاد و بررسي مي‌شود. تلاش تيم ما برآن است تا موضوعات و اصطلاحات پيچيده را به شکلي ساده و قابل فهم براي عموم بيان کنيم. اکالا بلاگ توانايي، تبحر و صداقت تمامي نويسندگان را مي‌سنجد و از اين طريق اسباب آسودگي مخاطبان خود را فراهم مي‌کند.

ما خالقان محتواي خود را از نظر تخصص در موضوعات مختلف بررسي مي‌کنيم و به آموزش مستمر و به‌روز ماندن دانش آن‌ها اهميت بالايي مي‌دهيم.

منابع و استنادهاي ما

ما درخصوص افزايش اعتبار مقالات مرتبط با سلامتي و موضوعات پزشکي مجله اکالا به نقدها، مؤسسات تحقيقاتي و دانشگاهي داخلي و خارجي، سازمان‌هاي دولتي و انجمن‌هاي پزشکي متکي هستيم.

در تحرير هر يک از مقالات مربوط به موضوعات ذکر شده، تحقيقات کاملي انجام شده و بررسي منابع از نظر به روز بودن، اعتبار و هدفمندي انجام شده است. منابع اوليه، از جمله منابع مطالعات، منابع علمي و آمارهاي به کار رفته در هر مقاله ذکر شده‌اند و مي‌توانيد در بخش منابع در انتهاي مقالات ما آن‌ها را بيابيد.

از نظرات شما استقبال مي‌شود

ما مصمم هستيم که بهترين تجربه و اطلاعات را به شما ارائه دهيم. ما مي‌خواهيم نظرات شما را بشنويم تا بتوانيم بهتر عمل کنيم. از طرفي فقط در صورتي مي‌توانيم انتظار داشته باشيم قابل اعتماد شما باشيم که شما را محوريت اصلي تمام کارهاي خود قرار دهيم. به همين دليل در تمامي مراحل از شنيدن نظرات شما استقبال مي‌کنيم.

اگر هرگونه پرسش يا صحبتي در مورد صحت يا قابليت استفاده‌ي محتواي ما داريد يا احساس مي‌کنيد که اطلاعات يک مقاله به‌روز نيست، مي‌توانيد با مراجعه به اين صفحه به‌راحتي اين موضوع را به­ ما اطلاع دهيد.

در نهايت اميدواريم که به اين مجله مراجعه کنيد و بتوانيد متناسب با نياز خود از آن استفاده کنيد

 

برچسب ها: چرا,باید,هر,روز,به,مجله,اکالا,سر,بزنیم؟,

[ شنبه 3 خرداد 1399 ] [ 10:20 ] [ kavoosifar ]

[ ]


صفحه قبل 1 صفحه بعد