توضیح تصویر
ناراحتی
مرجع کنکور

جزوه کنکوري مبحث گياهان
نمونه سوالات زمين شناسي پايه يازدهم
نمونه سوالات هندسه پايه دهم رشته رياضي فيزيک
جزوه و نمونه سوالات زبان انگليسي پايه دهم
نمونه سوالات زبان انگليسي پايه يازدهم
نمونه سوالات فيزيک پايه دهم رشته تجربي
نمونه سوالات کنکور سراسري رشته علوم تجربي
نمونه سوالات ادبيات فارسي پايه يازدهم
آزمون جامع پايه يازدهم رشته رياضي فيزيک
جدول مندليف و ترکيبات يوني
نمونه سوالات زيست شناسي پايه يازدهم رشته علوم تجربي
نمونه سوالات ادبيات فارسي پايه نهم
نمونه سوالات شيمي پايه دهم رشته رياضي و تجربي
نمونه سوالات کنکور سراسري رشته رياضي
نمونه سوالات آمار و احتمال پايه يازدهم رشته رياضي فيزيک
نمونه سوالات رياضي پايه دهم
نمونه سوالات حسابان پايه يازدهم
نمونه سوالات هندسه پايه يازدهم رشته رياضي فيزيک
سولات کنکور سراسري رشته رياضي فيزيک
دانلود رايگان نمونه سوالات فارسي پايه هفتم
نمونه سوالات تاريخ پايه يازدهم رشته علوم انساني
جزوه شيمي کنکور سراسري
نمونه سوالات فصل پنجم زمين شناسي پايه يازدهم
نمونه سوالات ويژگي هاي ماده در شيمي
نمونه سوالات فصل اول و دوم زيست شناسي پايه دهم
دانلود رايگان نمونه سوالات علوم و فنون ادبي پايه يازدهم
نمونه سوالات امتحان رياضي پايه نهم
نمونه سوالات کنکوري دروس عمومي
جزوه و نمونه سوالات رياضي پايه نهم
نمونه سوالات دين و زندگي پايه دهم
جزوه و نمونه سوالات شيمي کنکور سراسري
دانلود رايگان نمونه سوالات زبان انگليسي پايه يازدهم
دانلود رايگان نمونه سوالات رياضي پايه يازدهم رشته تجربي
نمونه سوالات زيست شناسي کنکور سراسري
دانلود رايگان جزوه و نمونه سوالات فصل سوم رياضي پايه يازدهم
جزوه و نمونه سوالات فصل اول و دوم علوم پايه نهم
دانلود رايگان نمونه سوالات شيمي پايه يازدهم
نمونه سوالات جبر و احتمال پايه يازدهم
نمونه سوالات زبان انگليسي پايه دهم
دانلود رايگان نمونه سوالات فارسي پايه دهم
دانلود رايگان نمونه سوالات زيست شناسي پايه يازدهم رشته تجربي
نمونه سوالات هندسه پايه يازدهم رشته رياضي
دانلود رايگان نمونه سوالات شيمي پايه دهم
دانلود رايگان نمونه سوالات آمادگي دفاعي پايه نهم
جزوه مبحث مثلثات در رياضيات
دانلود رايگان نمونه سوالات انسان و محيط زيست پايه يازدهم

 

برچسب ها: مرجع,کنکور,,مرجع کنکور ایران ,تست کنکور ,تستهای 98,

[ چهارشنبه 2 آبان 1397 ] [ 20:14 ] [ kavoosifar ]

[ ]


7 مقصد تابستانی برای گردشگری در ایران

7 مقصد تابستانی برای گردشگری در ایران

  • 7 مقصد تابستانی برای گردشگری در ایران

    1- اگر دلتان گشت و گذار در طبیعت را می خواهد ما به شما روستای کندوان را پیشنهاد می دهیم.

    اینجا تنها روستای صخره ای و مسکونی جهان است. روستایی که خیلی از سال خورده هایش می گویند فقط زیر همین سقف های سنگی، یا به قول خودشان «گایا» خوابشان می برد. احتمالا سابقه ی سکونت در اینجا به زمان حمله ی مغول ها بر می گردد که اهالی روستا به آن پناه آورده اند، اما همین جا ماندگار شده اند. تقریبا همه ی خانه های این روستا شبیه سکونت گاه های اولیه ی انسانهاست و همه آنها مخروطی شکل هستند. اینجا یک موزه ی کوچک مردم شناسی هم دارد که بعضی از اسباب مرتبط با زندگی مردم کندوان را در آن به نمایش گذاشته اند. حدود یک کیلومتری روستا هم در سمت چپ جاده خانه هایی شبیه خانه های کندوان به نان «هیله ور» وجود دارد.

    نشانی: از تبریز باید وارد جاده آذرشهر شوید و بعد از گذراندن شهرک سهند، به روستای کندوان برسید.


    2- اگر هیجان غارنوردی را دوست دارید به غار دانیال بروید.

    در غار آبی دانیال با آب یخ، دسته های خفاش ها و شکل های عجیب و غریب چند میلیون ساله رو به رو هستید. غاری که سرمایش جان می دهد برای یک سفر تابستانی. اینجا باید پنج ساعت در آب و تاریکی پیاده روی کنید. گاهی ارتفاع سقف تا 50 متر هم می رسد و گاهی باید از زیر سقفی نیم متری نیم خیز حرکت کنید. دمای آب حدود 17 درجه است و دمای داخل غار هم در تمام فصل ها بین 20 تا 25 درجه ی سانتی گراد است.

    نشانی: از چالوس باید به سمت رامسر و تنکابن بروید. بعد از گذشتن از شهر نمک آبرود، به متل قو می رسید. از آنجا باید پنج کیلومتر از شهر دور شوید تا به روستای دانیال و غار برسید.


    3- اگر در پایتخت هستید می توانید به موزه ی فرش بروید.

    1500تخته فرش اینجاست، اما فعلا 150 تخته از آنها امکان نمایش دارند. فرش هایی که داستان هایی شنیدنی دارند. بسیاری از آنها سال ها کاخ نشین بوده اند و زیر پای پادشاهان و امرا و درباریان سلسله های دوره های مختلف تاریخ ایران بوده اند. این موزه غیر از دوشنبه ها و ایام سوگواری هر روز از ساعت 9 تا 17:30 باز است و خرج بازدید از آن فقط 250 تومان است! با سرزدن به اینجا، علاوه بر تماشای گره های چشم نواز تبریزی ها و کرمانی ها و کاشانی ها و قمی ها، می توانید پیرترین فرش جهان «پازیریک» را هم ببینید، البته نسخه ی کپی اش را! چون اصل فرش در موزه آمریتاژ سن پترزبورگ نگهداری می شود. طرح و نقش پازیریک 2500 ساله نشان می دهد یک فرش کاملا ایرانی است.

    نشانی: تقاطع خیابان های فاطمی و کارگر، موزه فرش


    4- اگر هیجان پرواز بر فراز طبیعت را دوست دارید ، تله کابین گردنه ی حیران را از دست ندهید.

    «حیران» را با اقلیم سرسبز و جاده ی پرپیچ و خم و خطرناکش می شناسند. گردنه ای که با پرواز تله کابین می توانید زیبایی و هیبت آن و دره و کوهستان زیبایش را تماشا کنید و لذت ببرید. طول خط تله کابین حیران حدود 1.6 کیلومتر است و وقتی سوار آن می شوید، بسته به اینکه با چه سرعتی حرکت کند، بین 11 تا 20 دقیقه در راه خواهید بود تا به ایستگاه آخر برسید. قیمت کابین های معمولی تله کابین حیران برای هر نفر 10 هزار تومان و کابین ویژه 20 هزار تومان است. تله کابین هر روز از ساعت 10 صبح تا 7:30 بعدازظهر و در روزهای تعطیل تا 9 شب باز است.

    نشانی: ایستگاه تله کابین در میانه شهرهای آستارا و اردبیل قرار دارد و از هرکدام حدود 35 کیلومتر فاصله دارد.


    5- اگر به تاریخ علاقه مند هستید ما به شما قلعه ی فلک الافلاک را پیشنهاد می دهیم.

    قلعه ی تاریخی فلک الافلاک اولین جایی است که به محض ورود به خرم آباد خودش را به رخ می کشد. . قلعه ای که از دوران ساسانی به یادگار مانده است. این قلعه را مردم خرم آباد به 12 برجی و قلعه سپهر هم می شناسند. قلعه را بر خرابه های دژ معروف به «شاپور خواست» متعلق به دوره شاپور اول ساسانی ساختند. از دوره ی صفوی به بعد، فلک الافلاک مرمت شد تا به شمایل امروزی اش برسد که داخل آن موزه های مردم شناسی و باستان شناسی وجود دارد.

    نشانی: اگر مبدا سفر تهران باشد، بعد از قم و اراک و بروجرد و 500 کیلومتر سواری به لرستان و خرم آباد می رسید.


    6- اگر هوس تماشای عجایب تاریخ را دارید به شهر سوخته سفر کنید.

    شهری پنج هزار ساله در جنوب شرقی ایران، در استان سیستان و بلوچستان. «شهر سوخته» یکی از پیشرفته ترین شهرهای دوره ی باستان محسوب می شود. ارزش محوطه ی باستانی شهر سوخته به یافته های منحصر به فرد آن است: مثل آثار کهن جراحی جمجمه، چشم مصنوعی، نخستین پویانمایی (انیمیشن) جهان، نمونه های معرق کاری، ظروف سنگ مرمری و... که اوایل قرن بیستم کشف شد. در کنار این سایت باستانی موزه ای قرار دارد که اشیایی به دست آمده از کاوش های باستان شناسی در آنجا نگهداری می شود. این موزه شامل چندصد شی باستانی است که می توانید رایگان آنها را تماشا کنید.

    نشانی: از زاهدان تا شهر سوخته 140 کیلومتر و از زابل 55 کیلومتر راه دارید.


    7- اگر می خواهید به منطقه ای بکر سفر کنید، کوه گل دنا، مناسب می باشد.

    یکی از بکرترین مناطق ایران از نظر گیاهی و جانوری، منطقه ای در دامنه ی قله دنا و نزدیکی شهر «سی سخت» استان کهگیلویه و بویراحمد است. با سفر به اینجا می توانید جنگل های بلوط و گیاهان متنوعی را تماشا کنید و اگر شانس بیاورید، می توانید گونه های جانوی مثل خرس قهوه ای، گرگ، کل و بز کوهی، کبک دری، انواع چکاوک ها و کلاغ نوک سرخ را از دور و نزدیک تماشا کنید.

    نشانی: از شهر یاسوج به سمت شمال غرب که حرکت کنید، بعد از حدود 34 کیلومتر به شهر توریستی دنا یا «سی سخت» می رسید. از آنجا تا کوه گل هم فقط هشت کیلومتر راه دارید.

 

برچسب ها: 7,مقصد,تابستانی,برای,گردشگری,در,ایران,

[ جمعه 11 آبان 1397 ] [ 11:35 ] [ kavoosifar ]

[ ]


بهترین وکیل علامت در تهران و ایران | دفتر حقوقی موکل متخصص در دعاوی تجاری

بهترین وکیل علامت در تهران و ایران | دفتر حقوقی موکل متخصص در دعاوی تجاری

اگر شما نیز درگیر برنامه های متعدد از قبیل ثبت علائم تجاری ، نقض و ابطال علائم تجاری، ثبت اختراع ثبت طرح صنعتی و یا هرچیز دیگری که در این حوزه جای دارد هستید و تصور میکنید که امیدی به موفقیت و رسیدن به اهدافتان نیست. یا شاید هم تصور میکنید این کار بسیار تخصصی و وقت گیر است. بهتر است بدانید که دفتر حقوقی موکل با بهره گیری از وکلای پایه یک دادگستری در مقطع دکترا و با تخصص در امور دعاوی تجاری آماده انجام این امور شما هستند.

وکلای دفتر حقوقی موکل با سال ها تجربه و ده ها آرای موفق در حوزه دعاوی ثبتی میتوانند راهگشا و تسریع بخش خدمات ثبتی شما باشند.

کافیست تا مقداری با توانایی و ویژگی های این گروه تخصصی در حوزه ثبت آشنا شوید تا انواع مشکلات و تصمیم های خود در این زمینه را به آن ها بسپارید. دفتر حقوقی موکل به صورت تمام وقت شما را در حل مشکلات با موضوعات زیر پشتیبانی می‌کند.

pic

وکیل علائم تجاری و برند

 

وکیل طرح های صنعتی

 

وکیل اختراعات

 

وکیل کپی رایت

 

وکیل دعاوی تجاری و شرکت ها

برای دریافت خدمات از هر یک از موارد بالا کافیست که با وکلای دفتر حقوقی موکل تماس بگیرید. دفتر حقوقی موکل با برخورداری از مجرب ترین موکلای متخصص در حوزه ثبت برند، ثبت علائم تجاری، دعاوی طرح صنعتی ، اختراع و حقوق کپی رایت میتواند تسریع کننده امور شما باشد. برترین وکیل علامت را از ما بخواهید.

 

 

 

برچسب ها: بهترین,وکیل,علامت,در,تهران,و,ایران,|,دفتر,حقوقی,موکل,متخصص,در,دعاوی,تجاری,بهترین وکیل علامت در تهران و ایران | دفتر حقوقی موکل متخصص در دعاوی تجاری,

[ شنبه 17 آذر 1397 ] [ 23:41 ] [ kavoosifar ]

[ ]


خودروهای کلاسیک بازار ایران که امکان استفاده روزمره دارند

اگر به سال های اواسط دهه هفتاد شمسی بازگردید، با دورانی مواجه می‌شوید که بسیاری از مردمان کشورمان از خودروهای قدیمی خود به ستوه آمده بودند و به دنبال فرصتی برای تعویض خودرو خود با نمونه ای مدرن تر و کم دردسرتر بودند. این آرزو از ابتدای دهه هشتاد شمسی و در لوای طرح تعویض خودروهای فرسوده به طور نسبی به حقیقت پیوست و بسیاری از مردم با تحویل دادن خودروهای کهنه خود همانند پیکان، رنو ۵، پژو ۵۰۴، ب ام و ۵۱۸، مرسدس بنز ۲۳۰E، میتسوبیشی گالانت، تویوتا کارینا، لندروور، آریا، شورولت رویال و شورولت نوا خودرویی نو همانند پژو RD و یا پراید تحویل گرفتند.

 با این که از نظر بسیاری از مردم خودروهای جدید از نظر دوام و اصالت با خودروهای قبلی قابل قیاس نبودند، اما عواملی همچون مصرف سوخت کمتر و نبود دردسرهایی همانند دشواری تعمیرات، کمبود قطعات و هزینه بالای نگهداری سبب شد تا بسیاری نسبت به جایگزینی انجام گرفته احساس رضایت داشته باشند. موج گرانی خودرو پس از رشد بی سابقه قیمت ارزهای خارجی و برهم خوردن ثبات نسبی در اواخر دهه هشتاد شمسی بود که بازار خودرو را برهم زد. پرایدی که مردم ما سال ها به قیمت 6 و 7 میلیون تومانی آن عادت کرده بودند به یکباره به مرز 20 میلیون تومان رسید و به تبع آن سایر خودروها نیز رشد قیمت قابل توجهی را تجربه کردند. علاوه بر این واردات خودرو نیز از اواسط دهه هشتاد رونق گرفته بود و سیلی از خودروهای مدرن و به روز اروپایی و آسیایی راهی ایران شده بودند. تنوع ایجاد شده در سال های اخیر و با ظهور خودروهای ناشناخته چینی در بازار ایران دوچندان شد. با این حال برخی اتفاقات در سال های اخیر سبب شدند تا بسیاری به گذشته خود بازگردند و از خیر خرید خودروهای صفر کیلومتر و مدرن بگذرند. یکی از این عوامل تنوع طلبی در عین نبود سرمایه کافی بود. خیلی از خودرو دوستان سرمایه خرید یک ب ام و و یا بنز مدرن را ندارند و در عین حال از سوار شدن بر خودروهای مونتاژ داخل همانند پراید، پژو 206 و خانواده 405 و سمند و خودروهای چینی خسته شده اند و به دلیل نیاز به تجربه یک تنوع، علاقه دارند تا خودروهایی با برندهای بنام اما ماشین نیمه کلاسیک را خریداری کنند.

 

عوامل دیگری همانند تب کلاسیک بازی و گسترش آن در شبکه های اجتماعی (که بیشتر مخرب است تا سازنده) و ارزشمند شدن خودروهای قدیمی به ایجاد چنین وضعی کمک کردند. اشرافیت انگلیسی و ایتالیایی و دردسرهای آن بیشتر خودروهای ایتالیایی ارزان قیمتی که به ایران راه یافتند امروزه دیگر به مراکز اسقاط خودروهای فرسوده سپرده شده اند. علت اصلی این اتفاق تقریباً ناگوار اما دردسرهایی است که نگهداری از این خودروها برای مالکان غیر حرفه ای و کم حوصله درپی خواهند داشت. بیشتر آلفارومئوها (از آلفاسود ارزان قیمت تا مونترئال و ولوچه گرانقیمت) و لانچیاها (از بتا تا مونته کارلو و فولویا) به دلیل پیچیدگی های فنی و حساس بودن نسبت به نوع رانندگی به راحتی دچار خرابی می‌شدند و همین امر سبب شد تا تعداد کمی از آن ها به دست ما برسد و میراثی کم رونق از برندهای مشهور این کشور در دست باشد. با این حال هنوز هم یافتن برخی از این خودروها با قیمت نسبتاً مناسب چندان دشوار نیست.

 

 شاید اگر از خیر نام های اسپرتی همانند لانچیا و آلفارومئو بگذریم، بهتر باشد تا به سراغ برند مردمی ایتالیا یعنی فیات برویم. فیات با آن که پرستیژ و جذابیت های آلفا و لانچیا را ندارد و از نظر عملکرد فنی نیز به پای نام های شهیر ایتالیایی نمی‌رسد، اما محصولاتی ساده تر و کاربردی تر را به بازار عرضه کرده است که هنوز هم تعداد اندکی از آن ها در معابر شهرهای کشورمان در تردد هستند. فیات 131 و 132 مهمترین خودروهایی بودند که در دهه پنجاه شمسی با برند فیات به ایران وارد شدند و امروزه نیز تعداد اندکی از آن ها در وضعیتی مناسب هنوز هم زنده مانده اند. این دو برادر شبیه به هم از نظر فنی دشواری های برادران گران قیمت و لوکس تر خود را ندارند و از طرفی به اندازه امثال لانچیا نیز حساس به پوسیدگی و فشارهای راننده نیستند. به همین دلیل شاید بتوان این دو را برترین گزینه های ایتالیایی برای سوار شدن به عنوان خودرو روزمره دانست. هنوز هم یافتن یک نمونه معمولی از این دو خودرو با قیمتی زیر 10 میلیون تومان ممکن است. علاوه بر این به دلیل حجم بالای اسقاط، عدم رونق دلالی و مواردی از این دست از نظر قطعات نیز وضعیت این دو خودرو قابل قبول است و با اندکی جستجو نهایتاً آنچه نیاز دارید خواهید یافت. خودروهای انگلیسی وضعیتی به مراتب بدتر از خودروهای ایتالیایی دارند. بیشتر بریتانیایی های وارد شده به ایران خودروهایی با حال و هوای لوکس بوده اند و به همین دلیل قیمت امروز آن ها معمولاً سرسام آور است و برای مثال یافتن یک جگوار XJ با قیمت زیر 50 میلیون تومان بسیار نادر است. علاوه بر این خودروهای انگلیسی نیز همانند برادران ایتالیایی خود از نظر تعمیر و نگهداری دشواری هایی دارند که سبب شده بیشتر تعمیرکاران قدیمی نیز از دست آن ها به ستوه بیایند و تعمیرگاه های جدید نیز از پس تعمیرات آن ها برنیایند. با این اوصاف بیشتر خودروهای مشهور انگلیسی همانند ترایمف، ام جی، جنسن و جگوار از لیست ما خارج می‌شوند. شاید بتوان تنها انگلیسی های مجاز به ورود به لیست ما را هیلمن اونجر و پیکان دانست.

 

 

با این که پیکان خودرویی ایرانی است، اما در نمونه های قدیمی (سال های پیش از 1359) ظاهری کلاسیک و با اصالت انگلیسی دارد که به آن جذابیت خاصی داده است. همانگونه که در مطالب پیشین به این موضوع پرداختیم، امروزه تب شدید پیکان بازی و محبوبیت روز افزون این خودرو نیز به کلاسیک شدن آن کمک کرده است. متاسفانه در آینده نه چندان دور شاهد افزایش بی سابقه و غیر منطقی افزایش قیمت این خودرو خواهیم بود، با این حال تا دیر نشده هنوز هم یافتن یک پیکان بسیار عالی با قیمتی در حدود 10 تا 20 میلیون تومان ممکن است. خصوصاً با انبوهی از قطعات فنی و دانش فنی کامل تعمیرکاران ایرانی و سادگی تعمیرات این خودرو، حداقل از نظر فنی مشکلی نخواهید داشت و شاید در برخی موارد تزئینی برای خودرو خود به مشکل بربخورید. در کنار این مورد اما باید به هیلمن اونجر نیز اشاره کنیم. خودرویی که مورد بی مهری مالکان قرار گرفت و بیشتر نمونه های آن اوراق و اسقاط شدند و امروزه تعداد کمی از آن ها باقی مانده است. با این حال هیلمن یک خودرو کامپکت دوست داشتنی و کم دردسر است که نمونه کوپه آن نیز می‌تواند گزینه ای مناسب برای کلاسیک بازی ارزان قیمت باشد. اگر خوش شانس باشید یک هیلمن اونجر تمیز را با قیمت در حد و اندازه های پیکان خواهید یافت. مینی نیز به دلیل اسقاط گسترده و تب خاصی که امروزه در میان کلاسیک بازها رایج شده، در لیست ما قابلیت ذکر ندارد چرا که از نظر قیمت و قطعات وضعیت مناسبی ندارد. داستان دور و دراز ب ام و بازی ایرانیان ب ام و به طور جدی از دهه چهل شمسی به بازار ایران راه یافت و در ابتدای دهه پنجاه با خودروهایی همانند 3000 کوپه (کد E9) و سری موفق 2002 توانست خود را به عنوان خودرسازی اسپرت ساز در میان ایرانیان جا کند. ورود انبوه ب ام و اما در دهه پنجاه و با خودروهای 2002، نسل اول سری 3 (E21) و نسل اول سری 5 (E12) اوج گرفت.

 

همین امر سبب شده تا به امروز تعداد زیادی از این خودروها در خیابان های ایران دوام بیاورند. 2002 ها از همه بدشانس تر بودند و به خاطر هندلینگ عالی و ظاهر جذابشان مورد بی مهری خودرو دوستان قرار گرفتند و بیشتر آن ها در تصادف های ناگوار و مسابقات پیست (ارم و آزادی) و به مدد تیونینگ های غیر اصولی نابود شدند. سری 3 (بیشتر با نام 320 در میان ایرانیان شناخته می‌شود) اما سرنوشت بهتری داشت و نمونه های بیشتری از آن به ما ارث رسیده است. در این میان اما نسل اول سری 5 به خاطر واردات گسترده تر و مالکانش که بیشتر اقشار متوسط و محافظه کار و قدیمی تری بودند که نیازی به گاز دادن و ویراژ دادن نداشتند، هنوز به طور گسترده ای در خیابان های ایران دیده می‌شود. در این میان انتخاب بین این سه گزینه کاملاً به سلیقه و نحوه رانندگی مالک بستگی دارد.  علاوه بر این قیمت این سه خودرو نیز در سه رده تقریباً متفاوت طبقه بندی می‌شود. بیشتر 2002 ها امروزه بین 20 تا 50 میلیون تومان قیمت می‌خورند و E21 ها نیز بین 10 تا 40 میلیون تومان ارزش دارند. اما E12 ها در رده ای پایین تر و بین 8 تا 20 میلیون تومان (برای بهترین نمونه ها) قیمت گذاری می‌شوند. طبیعت این سه خودرو نیز دارای تفاوت هایی شگرف است. 2002 یک خودرو اسپرت کوچک و تر و فرز است که سواری گرفتن از آن به طور اصولی و سالم کار هر کسی نیست و ممکن است با کوچکترین اشتباهی حادثه ساز شود. E21 ذاتی آرام تر و منطقی تر دارد، اما هنوز هم حال و هوای یک خودرو اسپرت را در کالبدش دارد. E12 اما یک سدان خانوادگی بزرگ است که نباید از آن انتظار عملکردی اسپرتی و استثنائی داشته باشید؛ خصوصاً این که بیشتر سری 5 های ایران از نوع 518 هستند و حتی ممکن است در شتابگیری ضعیف تر از خودرویی همانند پراید ظاهر شوند.

 

 همین امر در نهایت با توجه به بودجه و سلیقه شما می‌تواند انتخاب متفاوتی را برایتان در پی داشته باشد.  در این میان باید به حضور کم رنگ تر نسل دوم سری 5 (E28) و نسل اول سری 7 (E23) اشاره کرد که ممکن است بتوانید نمونه ای از آن ها را تا 30 میلیون تومان در بازار بیابید. با این حال با توجه به وضعیت اسفناک قطعات یدکی و دشواری تعمیران و نگهداری آن ها، خرید این خودروها به عنوان مرکب روزمره اصلاً پیشنهاد نمی‌شود. علاوه بر این باید اشاره کرد که نباید دوام و کارایی و کم دردسر بودن را از هیچ یک از ب ام و های ذکر شده انتظار داشت و شاید بهترین گزینه در این میان E12 باشد. فولکس واگن پس از بیتل به دلیل وضعیت خاص بیتل و حواشی خاص آن، بهتر است به طور جداگانه و بعدها به این خودرو بپردازیم. با این حال فولکس واگن های وارد شده به بازار ایران تنها به این خودرو محدود نمی‌شوند و تعداد قابل توجهی از مصولات دیگر این برند نیز در سال های دهه پنجاه شمسی به ایران راه یافتند. پاسات، گلف و نسل های متعدد ون های مشهور ترنسپورتر از جمله مهمترین خودروهایی بودند که هنوز هم تعدادی از آن ها را می‌توان در معابر شهری کشور یافت. بیشتر پاسات های ایران در طرح تعویض خودروهای فرسوده نابود شدند و تعداد اندکی از آن ها باقی مانده است. علاوه بر این به خاطر ظاهر نه چندان جذاب و استیشن مانندشان ممکن است برای همگان مناسب به نظر نیایند. با این حال اگر یک پاسات سالم و سرحال را پیدا کنید، گزینه ای مناسب برای استفاده روزمره است و با توجه به حجم بالای اسقاط، از نظر قطعات نیز مشکلات عدیده ای نخواهید داشت. در این میان باید به برادر لوکس تر پاسات یعنی آئودی 100 نیز اشاره کنیم که به دلیل وضعیت نامناسب تر قطعات ممکن است در برخی موارد دردسرساز باشد؛ با این حال سواری به مراتب راحت تر آن و فضای لوکس تر کابین می‌تواند برای بسیاری تداعی گر یک شبه مرسدس بنز ارزان قیمت و یا خودرویی در حد و اندازه های محصولات ب ام و باشد. امروزه آئودی 100 و پاسات را می‌توانید با قیمتی کمتر از 15 میلیون تومان بیابید. اگر از پاسات و برادرش بگذریم به گلف می‌رسیم؛ خودرویی که توانست در بازار جهانی خود را به عنوان جانشین برحق و شایسته بیتل به همگان بشناسد و به فروشی فوق العاده دست یابد و به سبب محبوبیت روزافزونش تا به امروز تولید نسل های جدید آن ادامه پیدا کند. با آن که بیشتر گلف های باقی مانده در ایران از نسل دوم این خورو هستند، اما تعداد گلف های نسل 1 وارد شده به ایران نیز زیاد بوده و بیشتر این نمونه ها به دلیل بی مهری مالکان و بسته شدن کیت ها و استفاده مکرر در مسابقات و مواردی از این دست نابود شده اند و تعداد زیادی نیز زیر تیغ اسقاط رفته اند. با این حال نمونه های باقی مانده نسل اول گلف می‌توانند خودروهایی کم دردسر و راحت و کوچک باشند و از نظر قطعات نیز با آن که وضعیت آن از نسل دوم اندکی نامناسب تر است، اما هنوز هم وضعیت قیمت و یافت شدن قطعات این خودرو از بسیاری از موارد مشابه بهتر است. امروزه قیمت گلف به دلیل تقاضای بالا و کم شدن نمونه های مناسب بسیار بالا رفته و حتی به مرز 20 تا 30 میلیون تومان رسیده است. اما در این میان شاید بتوان روزمره ترین کلاسیک فولکس واگن در ایران را ون های ترانسپورتری دانست که هنوز هم بسیاری از نمونه های نسل 2 (T2) آن در خیابان های شهرهای مختلف کشور در حال تردد و حتی خدمت رسانی هستند. هنوز هم بسیاری تعداد قابل توجهی از این ون های کاربردی و کم استهلاک را برای پخش مواد غذایی و مواردی از این دست استفاده می‌کنند و این خود نشان از استحکام و دوام این خودروهاست. علاوه بر این تعداد T2 های وارد شده به ایران و تعداد آن هایی که باقی مانده اند به حدی زیاد است که ممکن است بعضاً در برخی معابر شهری از پیکان های قدیمی نیز بیشتر مشاهده شوند! همین امر دست شما را برای خرید یکی از این ون های دوست داشتنی بازتر می‌گذراد. علاوه بر این اگر خوش شانس باشید ممکن است یکی از نمونه های قدیمی تر سری اول (T1) و یا یک نسل سوم (T3) مناسب را پیدا کنید. بیشتر T1 ها اسقاط شده اند و حجم T3 های وارد شده نیز در حدی نبوده که امروزه با تعداد T2 ا قابل رقابت باشد. بنابراین بهترین گزینه برای خرید در این رده قطعاً یک T2 خواهد بود. قیمت نمونه های عادی (غیر کمپر) T2 بنابر وضعیت و کارکرد ممکن است حتی تا 20 میلیون تومان نیز برسد. با این حال این قیمت برای نمونه های کلکسیونی و کمپر ممکن است بسیار بالاتر باشد. محبوب های فرانسوی فرانسوی ها از دیرباز در بازار خودرو کشورمان حضوری نسبتاً پررنگ داشته اند و در دهه های هفتاد و هشتاد شمسی نیز تا حدودی یکه تاز بازار کشورمان بودند. اما اگر به دهه پنجاه شمسی برویم، تنوع خودروهای فرانسوی چندان زیاد نیست، ولی تعداد نمونه های وارد شده به حدی زیاد است که هنوز هم ممکن است نمونه ای خوب و سالم امکان پذیر است. در میان فرانسوی های شناخته شده باید به پژو 504 اشاره کنیم؛ خودرویی که تا همین پانزده سال پیش یکی از پرطرفدارترین خودروها در میان اقشار متوسط سالمند و میان سال بود و بسیاری با آن خاطرات خوشی دارند. این خودرو که در تمامی نقاط جهان و حتی آمریکا نیز به عنوان یک موجود مستحکم و با دوام و سخت جان شناخته شده است و در تیراژی انبوه عرضه شده است. ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست و تعداد 504 های وارد شده به کشورمان بیشتر از بسیاری از ماشین های کلاسیک آمریکایی و آلمانی است.

 با وجود اسقاط گسترده 504 ها در یک دهه اخیر، هنوز هم بسیاری به این خودرو وفادار مانده اند و ممکن است بتوانید یک 504 تمیز و مناسب را با قیمتی در محدوده 10 میلیون تومان بیابید. به مدد اسقاط و واردات گسترده نیز وضعیت قطعات یدک این خودرو مناسب و قابل اعتماد است.

 اگر از باقی پژو ها همانند 404 بگذریم، به رنو 5 می‌رسم. این خودرو کوچک فرانسوی که تا اواخر دهه هفتاد میلادی بدون کمترین تغییری تحت عنواین مختلف در کشورمان مونتاژ می‌شد، امروزه هنوز هم در معابر شهری یافت می‌شود. با این حال به علت کم لطفی مالکان و وضعیت نه چندان مناسب این خودرو از نظر دوام، تعداد رنو 5 های باقی مانده در ایران کمتر از حد انتظار است. با این حال هنوز هم ممکن است یک نمونه خوب را بتوانید با قیمتی در محدوده 7 میلیون تومان بیابید. قیمت و وضعیت قطعات رنو نیز مناسب است و جز در برخی موارد خاص همانند تزئینات نمونه های قدیمی تر، مشکل چندانی برای این خودرو متصور نیست. در کنار رنو و پژو باید به سیتروئن و تنها نماینده ارزان قیمتش در این رده یعنی ژیان (دایان) و مهاری اشاره کنیم. به دلیل داستان های طنزی که پیرامون سواری و شخصیت ژیان شکل گرفته است، اقبال عمومی نسبت به این خودرو دوست داشتنی چندان زیاد نیست و بیشتر نمونه های موجود در کشورمان نیز یا وضعیت مناسبی ندارند و یا سر از مراکز اسقاط درآورده اند. با این حال هنوز هم ممکن است خوش شانس باشید و نمونه ای از این خودرو را در وضعیت مناسب بیابید. از نظر قطعات و تعمیرات نیز این خودرو وضعیت تقریباً مناسبی دارد، اما ممکن است به دلیل کندی حرکت و برخی مسائل فرهنگی گزینه چندان مناسبی برای خودرو روزمره نباشد. با این حال اگر یک فرانسوی خوب برای استفاده روزمره می‌خواهید، می‌توانید به سراغ همان دو گزینه اول بروید. ژاپنی های کوشا خودروهای ژاپنی در دهه هفتاد میلادی به بازار آمریکا و برخی کشورهای اروپایی یورش بردند و با استفاده از فرصت پیش آمده در دوره بحران سوختی ابتدای این دهه و سپس قوانین سفت و سخت آلایندگی، توانستند بخش اعظم این بازارها را بدست آورند. علاوه بر این توانایی این خودروسازان در کپی برداری از محصولات موفق آمریکایی و کیفیت و دوام بالای محصولات آن ها و تنوع بالا در کنار قیمت مناسب و مصرف سوخت پایین سبب شد تا ژاپنی ها سهم زیادی از بازار دگرگون شده خودرو جهان را در دست گیرند. از همان دوره نیز خودروسازان ژاپنی توانستند با نام هایی همانند داتسون، نیسان، مزدا، سوبارو، میتسوبیشی و تویوتا حضوری موفق را در بازار کشورمان تجربه کنند. شاید شناخته شده ترین محصول ژاپنی دهه پنجاه شمسی در کشورمان تویوتا کارینا باشد. نسل های متعدد این خودرو که یک سدان اقتصادی متوسط است توانست چنان دوام و کارایی مناسبی از خود نشان دهد که به اسطوره ای در میان ایرانیان بدل شود. افسانه های زیادی مبنی بر تعطیلی و تغییر کاربری بسیاری از نمایندگی های تویوتا به دلیل خراب نشدن کاریناها در میان ایرانیان شنیده شده است. امروزه همنوز هم یافتن یک کارینای دست نخورده و تمیز با قیمتی در حدود 10 میلیون تومان ممکن است؛ امری که به مدد یافت شدن قطعات فنی و حتی تزئینی و دوام خوب این خودرو ژاپنی محقق شده است. در کنار این محصول تویوتا اما به جز کورونا باقی محصولات به دلیل واردات محدودتر و بی مهری مالکان وضعیت اندکی پیچیده تر است.

پس بهرین انتخاب برای دوستداران تویوتا در این محدوده قطعاً کارینا و کورونا خواهد بود. اگر به سراغ برند دوم ژاپنی ها یعنی داتسون برویم با انبوهی از خودروها با اسامی گوناگون و کدهای متفاوت روبرو می‌شویم که در حقیقت همگی نسل های گوناگونی از محصولات شناخته شده این برند یعنی بلوبرد و سانی هستند. شاید سری 180 و 120 برای ما بیش از سایرین شناخته شده باشند. بسیاری از نمونه های 180 و 120 در ایران در طرح تحویل خودروهای فرسوده از رده خارج شدند و شاید تعداد قابل قبولی که از سری 180B در ایران باقی مانده پرچمداران اصلی داتسون در کشورمان باشند. شاید داتسون سواری در ایران به اندازه سوار شدن بر یک کارینا و کورونا کم دردسر نباشد و سواری و استحکام این خودرو نیز به اندازه رقیب هموطنش اسطوره ای تلقی نشود، اما برای بسیاری ممکن است خاص تر از تویوتا سواری باشد. در کنار تویوتا و داتسون باید به میتسوبیشی اشاره کنیم. خودروسازی که برای ما مترادف با نام هایی همانند لنسر و گالانت است و هنوز هم تعداد قابل قبولی از گالانت های سری سیگما را می‌توان در معابر کشورمان مشاهده کرد. این خودروها که ظاهری به مراتب خشن تر از سایر خودروهای ژاپنی آن دوران دارند، سواری اسپرتی تری نیست به رقبای هم عصر خود ارائه می‌دهند و از نظر قطعات و تعمیرات نیز وضعیت مناسبی داشته، می‌توانند تقریباً هم طراز داتسون ها نقش یک خودرو روزمره کلاسیک را ایفا کنند. اما در مورد سایر محصولات ژاپنی همانند میتسوبیشی لنسر، سوبارو لئونه، تویوتا سلیکا، داتسون 260Z و مواردی از این دست از نظر قطعات و تنوع نمونه های باقی مانده قابل رقابت با موارد ذکر شده نیستند. شورولت نوا (شورولت ایران): در میان آمریکایی سوار ها به واسطه داشتن پیشرانه‌های شش سیلندر خطی 4.2 لیتری نه چندان قدرتمند محبوبیت زیادی ندارد. از سوی دیگر همین ویژگی‌ها باعث می‌شود در میان سایر همتایان خود به یکی از بهترین گزینه‌ها برای سواری روزمره بدل شود. پیشرانه‌های شش سیلندر خطی بطور ذاتی به کم دردسر، بادوام و کم مصرف بودن مشهور هستند. ترکیب این پیشرانه با جعبه دنده سه سرعته اتوماتیک در آپشن‌های بالاتر در کنار شیشه‌های برقی، صندلی‌های پهن و فرمان هیدرولیک سواری سبک و پرترافیک درون شهری را بسیار لذت بخش می‌سازد. ویژگی مثبت دیگر نوا در برابر سایرین قیمت مناسب آن و وجود لوازم یدک است. امروزه یک نوا مناسب رانندگی روزمره کمتر از 20 میلیون تومان قیمت دارد که انتخاب آن را برای علاقه‌مندان به خودروهای خاص و متفاوت راحت‌تر می سازد. شورولت کامارو: تعداد افرادی که به کامارو به چشم یک خودرو روزمره نگاه کنند بسیار ناچیز است. هرچند با در نظر گرفتن ویژگی‌های مثبتی چون راحتی سواری، کلاس و منحصر به فرد بودن؛ کامارو یک گزینه چشمگیر و دهان پرکن به حساب می‌آید اما همواره باید به خاطر داشت که ابعاد اتاق و مصرف سوخت این خودرو درخور استفاده روزمره نیست. اگرچه با خریداری گونه‌های شش سیلندر دنده دستی تا حدود زیادی از مشکل مصرف سوخت و قیمت کاسته می‌شود اما در این صورت دیگر نباید انتظار اجرای حرکات نمایشی و یا تجربه شتاب چشمگیر را داشت. امروزه یک کامارو شش یا حتی هشت سیلندر 305 اینچ مکعبی (5.0 لیتری) مناسب رانندگی روزمره را می‌توان در بازه زیر 30 میلیون تومان یافت. بیوئیک اسکایلارک (بیوئیک ایران): اسکایلارک را باید برادر بزرگ‌تر، قدرتمند‌تر و لوکس‌تر نوا نامید چراکه از بسیاری از جهات دارای وجه اشتراک بسیار هستند. برای تملک اسکایلارک در سواری‌های روزمره باید پایتان را اندکی از برخی حد و مرزهای مربوط به مصرف سوخت فراتر بگذارید.درواقع گنجاندن اسکایلارکدر این مقاله همچون شمشیر دولبه است. داشتن پیشرانه قدرتمند V8 رایج اکثر آمریکایی‌ها به حجم 5.7 لیتر از دیدگاه مصرف سوخت یک نقطه ضعف و از دیدگاه لذت سواری یک نقطه قوت است. با ارائه سطح به مراتب بالاتری از لذت سواری و کلاس اجتماعی نسبت به نوا؛ همچنان از بازه قیمت قابل قبولی برخوردار است. یک اسکایلارک مناسب سواری روزمره از 18 تا 25 میلیون تومان قیمت دارد. از دیدگاه قطعات نیز در بسیاری از موارد نسبت به نوا فراوانی بیشتری دارد که دلیل آن در محبوبیت بیشتر پیشرانه V8 350 است. شورولت کپریس: کپریس را می‌توان برادر تنی اسکایلارک خواند. ویژگی‌های فنی و لذت سواری این دو خودرو به دلیل شباهت‌های بسیار زیرساخت‌ها بسیار به هم نزدیک هستند. از معدود اختلافات میان کپریس و اسکایلارک شاید بتوان به اختلاف ظاهر و طراحی میان آن دو اشاره کرد.

 

 سایر قطعات فنی پیشرانه با یکدیگر اشتراکات بسیار داشته و تنها یافتن قطعات تزئیناتی در کپریس اندکی دشوارتر از اسکایلارک است. قیمت یک کپریس مناسب نیز در بازه مشابه اسکایلارک و در برخی موارد اندکی بالاتر می‌گنجد. اما باید همواره در نظر داشت که این دو خودرو از دیدگاه تناسب برای رانندگی روزمره به پای نوا نخواهند رسید. شورولت رویال: رویال در حقیقت همان مدل کومودور از زیرمجموعه اپل کمپانی جنرال موتورز بود که تحت برند شورولت در کشورمان بین سال‌های 1973 تا 1976 به تولید می‌رسید. این خودرو با هر دو آپشن ممکن با پیشرانه شش سیلندر خطی 2.8 و 2.5 لیتری و با اتاق سدان به ایران آمد و طراحی آن با لوگو شورولت حک شده بر آن چندان شباهت و تناسبی نداشت. با این حال رویال با ابعاد قابل قبول اتاق، سواری راحت و پیشرانه‌ای قابل اعتماد در دل بسیاری از افراد جا باز کرد. محدود بودن تعداد رویال‌های موجود در کشور از آن خودرویی منحصر به فرد و خاص می‌سازد. هر چند بازه قیمتی زیر 20 میلیون تومان امروزی شورولت رویال آن را به گزینه مناسبی بدل می‌سازد اما عدم فراوانی و به اصطلاح در بورس نبودن قطعات فنی و تزئیناتی آن می‌تواند دردسرساز شود. کدیلاک سویل: کدیلاک سویل گزینه موجود دیگر در کنار سه خودرو پیشین است. با بهره‌وری از پیشرانه بسیار قدرتمند V8 350 اما از نوع انژکتور، سیستم تنظیم ارتفاع، ارائه سطح مثال زدنی از لوکس‌گرایی، تکنولوژی برتری که تا به امروز منحصر به فرد است و ... از سویل خودرویی ساخته است که سواری با آن آرزوی هر عشق اتومبیلی است. از سوی دیگر همین ویژگی‌های منحصر به فرد سواری روزمره آن را با مخاطره مواجه می‌سازد. سویل از هر نظر یک اتومبیل بسیار راحت، قدرتمند و لوکس است اما پیچیدگی سیستم‌های فنی چون پیشرانه انژکتوری، سیستم تنظیم ارتفاع هیدرولیکی در کنار قیمت درخور توجه نمونه‌های سالم و مناسب برای شرایط روزمره باعث می‌شوند سویل از لیست انتخاب خریداران دور بماند. نمونه مناسب یک کدیلاک سویل بین 20 تا 30 میلیون تومان قیمت دارد. داج دارت سدان: دارت به جز نسل‌های ابتدایی خود خودرو بسیار خاصی نبود اما در زیرمجموعه کرایسلر و سایر رقبا از بازه قیمت مناسب و طراحی عامه پسند برخوردار بود. نسل چهارم آن در دو کلاس سدان و کوپه به کشور وارد شد که طبیعتا گونه کوپه ظاهر زیباتری دارد و در نتیجه آن خریداران آن بیشتر است. اما گونه سدان آن با پیشرانه شش سیلندر را شاید بتوان در زمره خودرو‌های روزمره قرار داد. اما باید به خاطر داشت که فراوانی قطعات فنی و تزئیناتی زیرمجموعه محصولات کرایسلر در کشور زیاد نبوده و این موضوع نیز در کاهش قیمت دارت به بازه زیر 25 میلیون تومان تاثیر گذار بوده است. با همه این اوصاف تعداد کم این خودرو خاص بودن را نیز به همراه دارد. جیپ CJ7: کمی لوکس‌تر، زیباتر و قدرتمند‌تر از شهباز خانواده CJ7 است. تنوع پیشرانه در CJ7 به دو پیشرانه شش سیلندر خطی 4.2 لیتری و هشت سیلندر 5 لیتری (گونه‌های نادر و کم‌یاب 5.9 لیتری نیز موجود هستند) محدود می‌شود. هرچند قدرت بیشتر نکته مثبتی به حساب می‌آید اما زمانی که مصرف اظافه‌تر را به همراه داشته باشد انتخاب برای مصارف روزانه را به خطر می‌اندازد. اما از آنجایی که اتاق‌های سری CJ بسیار سبک است افزایش حجم پیشرانه از 4.2 به 5 لیتر مصرف سوخت چندانی را به همراه نخواهد داشت. آنچه در CJ7ها با افزایش حجم پیشرانه به شکل چشمگیر افزایش می‌یابد قیمت آن است. CJ7 وارداتی بوده و تعداد آن‌ها بسیار کمتر از شهباز است از این رو وابسته به آپشن پیشرانه بین 25 تا بیش از 30 میلیون تومان قیمت دارند. از این رو خرید شهباز منطقی‌تر از خرید CJ7 است. با این حال لوازم فنی پیشرانه‌های شش سیلندر کمپانی تولید کننده جیپ‌های CJ یعنی AMC فراوان‌تر از گونه‌های 8 سیلندر آن است. جیپ کا‌اِم و صحرا: دو خودرو کا‌اِم و صحرا که در طی سالیان با نام برند جیپ شناخته می‌شوند با تکیه بر بازه قیمتی مناسب حدود 12 تا 18 میلیون تومانی و ابعاد نسبتا کوچک در حدود خانواده CJ جیپ می‌توانند انتخاب خوبی برای استفاده روزمره باشند اما پیشرانه Z24 جیپ صحرا با وجود فراوانی قطعات مصرف نسبتا بالایی دارد و سواری آن به نرمی و راحتی کا‌اِم نیست. ابعاد و پیشرانه کوچک از مهم‌ترین نکات برای انتخاب آن‌ها به عنوان خودرو‌ای روزمره هستند که به دلیل بهره‌گیری از جعبه دنده مناسب می‌توانند در مسیر‌های ناهموار نیز به کمک راننده بیایند. جیپ CJ5 CJ5 یا همان شهباز که در دوران پیش از انقلاب در شرکت پارس خودرو به تولید می‌رسید یکی دیگر از گزینه‌های بسیار مناسب برای استفاده روزمره است. این کلاس خودرو با داشتن اتاق شاسی بلند کوتاه و سبک به کمک پیشرانه‌های بادوام و کم مصرف شش سیلندر خطی 3.8 و 4.2 لیتری برای هر دوکاربرد درون و برون شهری بسیار مناسب است. فراوانی خود اتومبیل و قطعات آن در کشور بازه قیمت مناسب آن را نیز به همراه دارد. CJ5 مناسب رانندگی روزمره زیر بین 12 تا 18 میلیون تومان قیمت دارد. شاسی بلند‌های سایز بزرگ (بلیزر، چروکی، واگونییر، برانکو): در کنار شاسی بلند‌های کوچک اندام CJ، شاسی بلند‌های دیگری از کلاس سایز بزرگ وجود دارند که شاید تناسب قیمت آن‌ها بتواند خریدار را برای استفاده‌های روزمره ترقیب کند. شاسی بلند‌های سایز بزرگ موجود در کشور شورولت بلیزر، جیپ چروکی چیف و واگونییر و فورد برانکو هستند که  پیشرانه‌های کم‌مصرف‌تر شش سیلندر را با قیمت‌های مناسب زیر 25 میلیون تومان به همراه دارند. اما حقیقت آن‌جا است که با وجود همه راحتی و لذت سواری، سنگین بودن اتاق موجب افزایش محسوس مصرف سوخت حتی در پیشرانه‌های مشابه (به عنوان مثال گونه شش سیلندر 4.2 لیتری جیپ در سری CJ با چروکی چیف مشترک است) می‌شود که برای استفاده روزمره دردسرساز است.

 

 ابعاد بزرگ اتاق نیز هدایت را در خیابان‌های باریک بسیار دشوار می‌سازد. همچنین عدم فراوانی قطعات تزئیناتی خود مشکل دیگری است که در مجموع مجب می‌‌شود این کلاس شاسی بلندها مناسف استفاده روزمره نباشند. تویوتا J40 و J50: سری 40 و 50 تویوتا با استفاده از پیشرانه‌ای شش سیلندر خطی با دوام و کم‌مصرف 4.2 لیتری که در اصل متعلق به کمپانی GMC جنرال موتورز آمریکا بود در اتاق‌های استیشن هم ردیف شاسی بلند‌های سایز بزرگ آمریکایی قرار می‌گیرد. اما در اتاق‌های کوتاه‌تر سه در به جیپ‌های سری CJ بسیار نزدیک‌تر هستند؛ با این تفاوت که نسبت به آن‌ها به هیچ وجه سواری راحتی را ارئه نمی‌دهند. با فراهم بودن قطعات فنی و کم بودن استهلاک و مصرف سوخت پیشرانه آمریکایی تویوتا سری 40 و 50 سه درباز هم نمی‌توان آن‌ها را مناسب سواری روزمره دانست. اگرچه محصولات تویوتا در آفرود حرف‌های بسیار برای گفتن دارند اما با نداشتن سیستم هیدرولیک فرمان، سفت و یک‌پارچه بودن صندلی‌ها، سفت بودن کلاچ و نداشتن لذت سواری شما را در ترافیک درون‌شهری با عذاب مواجه می‌سازند. در حالت کلی در محصولات تولید پیش از دهه 1980 میلادی کمپانی تویوتا نباید به دنبال لذت سواری و آسایش باشید چراکه وجود خارجی ندارد. قیمت نمونه‌های مناسب این دو کلاس در بازه تقریبی 15 تا 25 میلیون تومان قرار دارد. لندروور سری 2 و 3: از همان ابتدا نیت لندروور از تولید شاسی بلند کمک به قشر کم درآمد و زحمت‌کش کشاورزان کشور بریتانیا بود. شاسی بلندی که با داشتن یک اتاق کامل بتواند هم جایگزین تراکتور در زمین‌های کشاورزی باشد و هم نقش وسیله حمل و نقل از روستا به شهر و برعکس را بازی کند. زمانی که ذهنیت از تولید یک خودرو تنها ارتقاء و بهبود شرایط قشر سخت‌کوش کشاورز باشد نمی‌توان انتظار لذت و راحتی سواری داشت. لندروورهای سری 2 و 3 موجود در کشور اگرچه به دلیل مهندسی خاص در ناحیه گیرباکس و دیفرانسیل توان بسیاری در عبور از مسیرهای ناهموار و آفرود دارد اما نه از سیستم هیدرولیک فرمان خبری هست و نه تهویه مطبوع. صندلی‌ها تکه‌ای چوب با روکش ابر و پارچه که تنها برای چند دقیقه نشستن قابل تحمل هستند. این چنین ویژگی‌ها برای رانندگی روزمره مانند سرطان است. لوازم و قطعات این سری لندروور‌ها در بورس نبوده و بازه قیمت نمونه مناسب رانندگی روزمره آن‌ها زیر 15 میلیون تومان است. نیسان پاترول: نیسان پاترول فاجعه‌ای بود که در دوران پس از انقلاب جایگزین آفرودرهای توانمند آمریکایی چون چروکی، واگونییر، بلیزر و برانکو در بازار تشنه شاسی بلند ایران شد. استفاده از پیشرانه 4 لیتری شش سیلندر بادوام کمپانی نیسان با نام P40، جعبه دنده ضریب سنگین و دیفرانسیل‌های قدرتمند تنها کورسوی امید خریداران پاترول بود. شدت این فاجعه از جایی بالا گرفت که پیشرانه چهار سیلندر معروف Z24 به پیشرانه پایه سری پاترول بدل شد. هرچند به واسطه تولید این پیشرانه معروف در کمپانی مگا موتور ایران فراوانی قطعات فنی تضمین شده بود اما مصرف بسیار بالا و توان بسیار کم این پیشرانه تنها به کمک جعبه دنده با ضرایب مناسب توان خروجی و دیفرانسیل‌های ضریب سنگین آن را تنها برای اتاق‌های سه در مناسب می‌ساخت. هرچند سواری پاترول از سری 40 و 50 تویوتا و سری 2 و 3 لندروور نرم‌تر و به اصطلاح امروزی‌تر است اما استفاده از اتاق 5 در آن برای مقاصد روزمره یک اشتباه بزرگ است. به دلیل نداشتن رقیب هم‌کلاس و هم قیمت در طی بیش از 30 سال حضور پاترول در بازار، قیمت سه در این خودرو به شکل کاذبی به بازه 25 میلیون تومان و در بسیاری از موارد به بالای 30 میلیون تومان رسید که همچنان جای تعجب دارد.

 

 

برچسب ها: خودروهای,کلاسیک,بازار,ایران,که,امکان,استفاده,روزمره,دارند,خودروهای انگلیسی,لانچیا و آلفارومئو ,خودروهای قدیمی , پیکان، رنو ۵، پژو ۵۰۴، ب ام و ۵۱۸، مرسدس بنز ۲۳۰E، میتسوبیشی گالانت، تویوتا کارینا، لندروور، آریا، شورولت رویال و شورولت نوا ,مرسدس بنز ارزان قیمت ,ازار,

[ دوشنبه 19 آذر 1397 ] [ 14:59 ] [ kavoosifar ]

[ ]


مصاحبه با رکورد دار و استاد کاهش وزن بدون رژیم غذایی ایران

مصاحبه با رکورد دار و استاد کاهش وزن بدون رژیم غذایی ایران

سؤال: شما در یکی از سخنرانی‌هایتان گفتید بدون رژیم غذایی وزن کم کرده اید.می توانید درباره شیوه کاهش وزن تان توضیح دهید ؟

 

پاسخ : بله. شما می دانید چاق ها برای چه رژیم غذایی می گیرند؟ لازم نیست بدنبال پاسخ باشیم زیرا پاسخش مشخص است.آنها می خواهند لاغر شوند زیرا تصور می کنند رژیم غذایی، خوردن اشتباه و بی برنامه را برنامه ریزی می کند.این تصور منطقی و درست به نظر می رسد.اما باید بدانیم نتیجه ای قابل قبول دارد؟ خیر.زیرا آمار همه تحقیقات دنیا نشان می دهد که میزان شکست در رژیم های غذایی 95% است. شاید تعجب کنید و بگویید " اوه " عجیب است نه؟ اگر رژیم غذایی برای کاهش وزن منطقی است پس چرا آمار موفقیت در کل دنیا خیلی کم است؟ دلیلش این است که افراد به هیچوجه نمی توانند رژیم غذایی را که یک محدود کننده و برخلاف میل مغز و ذهن است بیشتر از 3 یا 6 ماه رعایت کنند.

حالا فکر کنید طی 5 سال یک انسان چاق حتی چاقتر هم می شود.زیرا از نظر روانی رژیم غذایی این را به ما می گوید"به خودت اعتماد نکن چون توانایی نداری غذای خوب انتخاب کنی و نمی تونی جلوی خودتو بگیری " رژیم غذایی به ما می گوید " یک غار بی انتها هستی که کل دنیارو می خوری " پس آنچه باعث شده ما رژیم غذایی را بارها بگیریم صرفا چاقی نیست بلکه تنها این تصور است که درمان دائمی و نسخه خوشبختی ما همان نسخه پزشک یا متخصص یا مربی ورزش است.

پاسخ بهتری که می توانم برای لاغری دائمی به چاق های عزیز بدهم این است که بیایید به جای اینکه به دنبال پاسخ باشیم، سوالات خوبی درباره عوامل چاقی از خودمان بپرسیم.به جای اینکه بیرون نگر باشیم به درونمان نگاه کنیم.برای من اهمیتی ندارد کالری یک موز یا کالری پیتزا یا کالری سینه مرغ چقدر است زیرا دیگر خودم را محدود به کالری یا برگه رژیم غذایی نمی کنم.با پرسش بیش از 100 سوال که در کتاب راز کاهش وزن به تک تک آنها پاسخ داده ام توانستم بدون رژیم غذایی وزن کم کنم.

 

سوال : خیلی ها می گویند با کنترل کردن خوردن نتوانسته اند وزن کم کنند.شما می گویید می شود بدون کنترل خوردن وزن کم کرد؟

پاسخ : خیر اما کنترل خوردن بعنوان یک رفتار مستلزم کنترل کردن ذهن است.یعنی اگر بگوییم خوردن مثل مسواک زدن یا مثل لباس پوشیدن یک رفتار است این رفتار را باید دوباره یاد بگیریم.وقتی مسواک می زنید اما مسواک را بد روی دندان و لثه هایتان تکان می دهید آسیب می بینید.وقتی لباس می پوشید اگر حواس تان را جمع نکنید ممکن است لباس با کشیدنش پاره شود.حواس جمعی یکی از ارکان یادگیری رفتارهایی است که ساده به نظر می رسد اما ظرافت دارد.

پس به جای رژیم گرفتن باید ذهن مان را آموزش بدهیم.خیلی ها نامش را لاغری با ذهن گذاشته اند اما بنظرم باید نامش را سیر شدن مغز گرسنه نامید.نام کتاب جدیدم سیر شدن مغز گرسنه 1 در بهار 1398 چاپ شده است و می توانید از سایت سینا شریف زاده آن را سفارش دهید.

 

سوال : قوانینی که برای کاهش وزن به دیگران آموزش می دهید باعث شد چند کیلو وزن کم کنید؟

پاسخ : در 18 ماه 85 کیلو لاغر شدم و طی این 18 ماه هیچ مشکلی نداشتم.افرادی که رژیم های غذایی مختلفی می گیرند دچار مشکلاتی مانند یبوست، ریزش مو، افت فشار خون و بی حالی، مشکلاتی در اعصاب و پرخاشگری، تمایل شدید به خوردن و ..... پیدا می کنند.اما کاهش وزن با سیر کردن مغز گرسنه و به دنبال آن کاهش وزن بدون گرسنگی بهمراه لذت خوردن باعث شد تا 85 کیلوگرم وزن کم کنم.قبلا 205 کیلو چربی بودم و الان 120 کیلوگرم وزن عضلانی و سفت بدنم است.

 

سوال : شما چگونه این اطمینان را می دهید افرادی که روش لاغری کاهش وزن بدون رژیم غذایی را از شما می آموزند واقعا لاغر می شوند؟

پاسخ : تضمین بهترین و مطمئن ترین راه است.تضمین اینکه اگر افراد از آنچه در اختیارشان می گذارم راضی نباشند سه برابر پولشان را پس بگیرند.افرادی که آموزش لاغری یا کتاب لاغری را از ما دریافت می کنند باید با خیال راحت بعد از یادگیری موارد را اجرا کنند و اگر پاسخ سوالی را نمی دانند بپرسند.هیچ روشی دائمی تر از کاهش وزن با سیر کردن مغز گرسنه نیست.این روزها که شبکه های اجتماعی پر است از رژیم های غذایی مختلف از اتکینز و کتوژنیک گرفته تا رژیم دوپامین و کانادایی یا رژیم های گیاهخواری و تخم مرغ که هر کدام ادعا می کنند سریعترین راه کاهش وزن هستند، اینکه به ذهن تان یاد بدهید رژیم های غذایی محدود کننده شما هستند و حس اعتماد به خود را از شما می گیرند متوجه می شوید همه رژیم ها اشتباه هستند.آنچه صحیح است این است که ذهن یاد بگیرد هیچ محدودیتی در کار نیست و این انسان آزاد است که می تواند با خوردن غذاهای سالم و خوشمزه وزن کم کند.کاهش وزن با رژیم و گرسنگی کشیدن ممنوع است.

سوال : افراد چاق چگونه می توانند از کتاب ها و آموزش های سینا شریف زاده استفاده کنند؟

پاسخ : خیلی راحت. در گوگل نام سینا شریف زاده را جستجو کنند یا وارد لینکی که داده ام شوند و در دوره مقدماتی کاهش وزن شرکت کنند.کتاب راز کاهش اشتها ( کنترل مغز گرسنه 1 ) انتخاب خوبی برای کاهش وزن است.

 

http://sinasharifzadeh.com/

دانلود رایگان : دانلود دوره آموزشی 7 قدم تا کاهش وزن

 

 

 

برچسب ها: مصاحبه,با,رکورد,دار,و,استاد,کاهش,وزن,بدون,رژیم,غذایی,ایران,کاهش وزن،لاغری،کنترل ولع،کاهش اشتها،اشتها،ولع خوردن،صحیح خوردن،پرخوری،درمان پرخوری،درمان چاقی،لاغر شدن،کالری،چربی سوزی،پرخوری عصبی،روانشناسی خوردن،روانشناسی لاغری،لاغری با ذهن,

[ يکشنبه 5 اسفند 1397 ] [ 19:20 ] [ kavoosifar ]

[ ]


نحوه تولید حفاظ های ساختمانی حفاظ شاخ گوزنی


ساخت حفاظ شاخ گوزنی به بهترین شیوه ممکن:
در این مقاله از حفاظ ایران قصد داریم به بررسی نحوه تولید حفاظ های ساختمانی حفاظ شاخ گوزنی یا ساخت حفاظ شاخ گوزنی بپردازیم و شما عزیزان را با موارد بسیار مهم و نکات کاملا حرفه ای ساخت چنین حفاظ پرقدرتی اشنا سازیم، قبل از شروع باید متذکر شویم که حفاظ های ساختمانی از ایمن ترین و کاربردی ترین حفاظ هایی محسوب می شوند که عملکرد آن ها در مقایسه با سایر حفاظ های دیگر بسیار بسیار چشمگیر می باشد، از این رو همواره چنانچه به دنبال امنیت بسیار بالا هستید، حفاظ شاخ گوزنی می تواند یک حاشیه بسیار امنی را برای شما عزیزان مهیا کند، از این رو لطفا در این مفاله با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملی از حفاظ شاخ گوزنی و ساخت آن به دست آورید.



حفاظ شاخ گوزنی چیست؟
همان طور که از نام آن پیدا است، این حفاظ به نوعی طراحی شده که در نگاه اول همانند شاخ های یک گوزن به نظر می رسد که از عمده ترین مصرف آن می توان به محافظ دیوار اشاره نمود، دلیل محبوبیت و کارایی این حفاظ بی شک نام زیبای آن و قدرتی که در شاخ گوزن ها وجود دارد است و این خود به تنهایی دلیلی بر پیدایش دیوار امنی در دل افراد خواهد بود، شاید به جرئت بتوان گفت حفاظ شاخ گوزنی از مهم ترین و در عین حال از کاربردی ترین حفاظ های موجود در دنیا است. لازم است بدانید که پیدایش حفاظ شاخ گوزنی به سال 1385 در ایران بر می گردد، درست زمانی که تعداد سارقان منازل در این زمان بسیار بسیار زیاد بود، در واقع با ورود حفاظ شاخ گوزنی که قیمت بسیار مناسب تری در مقایسه با سایر حفاظ ها داشت و همچنین از طراحی و رنگ آمیزی خوبی نیز برخوردار بود دلیلی بر افزایش فروش و اعتماد افراد به این نوع از حفاظ ها شد. مناطق کرج ، کردان کرج ، جاجرود ، بومهن ، هشتگرد ، در اطراف تهران و منطقه سعادت آباد و شمال شهر از خریداران ابتدائی حفاظ ساختمان و حفاظ شاخ گوزنی بوده اند .



مراحل ساخت حفاظ شاخ گوزنی به چه صورت است؟
در تهیه و ساخت حفاظ شاخ گوزنی از میلگرد سایز 10 میلی متری به عنوان یک شکل دهنده اصلی استفاده می شود، در ابتدا میلگرد 10 میلی متری را برش می دهیم و پس از برش دادن و تیز نمودن سطح آن به سراغ دستگاه های مخصوص پرس فرمی می رویم که پس از جوشکاری حفاظ شاخ گوزنی با بالاترین کیفیت شکل می گیرد، اما لطفا در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات کامل تری از مراحل تهیه و تولید این حفاظ به دست آورید.


1- مرحله اول در ساخت حفاظ شاخ گوزنی | جوشکاری:
در این مرحله که یکی از ابتدایی ترین مراحل ساخت این محصول است، میله های خم شده ای که توسط دستگاه های پرس آماده شده اند را در قالب های مخصوص تولید نرده قرار می دهند و پس از چیدن آن ها در کنار یکدیگر، جوشکاری می شوند. البته جالب است بدانید که هر نوع تولید کننده ای از شیوه خاصی برای تهیه و توزیع حفاظ ها استفاده می کند. بعضی از تولید کنندگان میله ها را در سایز های مختلف در جلوی میز کار قرار می دهند و جوشکار مربوطه نیزبنا به احتیاج قطعه ای را برداشته و‌با نگه داشتن دست، آن را جوش می دهد این نوع روش جوش در تولید حفاظ شاخ گوزنی را جوش یک طرفه می گوییم.




2- مرحله دوم از ساخت حفاظ شاخ گوزنی:
افراد دیگری هستند که با استفاده از جوشکاری مخصوص این قطعات را در کنار یکدیگر قرار می دهند و با تسلط بسیار زیادی بر روی هنر جوشکاری این قطعات را به یکدیگر متصل می کنند، سپس این حفاظ را برگردانده و تمامی نقاط اتصال را در تمامی جهات جوش می دهند به طوری که این روش یکی از روش های بسیار مطمئن و کارآمدی است که می توان در ساخت حفاظ شاخ گوزنی از آن استفاده نمود، در این شیوه درست است که شما نیاز به افراد بیشتری دارید تا بتوانید کاری با کیفیت را تولید کنید اما از سویی دیگر کیفیت و مقاومت کار شما دوچندان خواهد شد، حال این محصول آماده رنگ آمیزی است رنگ آمیزی و پایان کار

تولید کننده مستقیم:حفاظ های ساختمانی:حفاظ شاخ گوزنی و حفاظ سرنیزه رو دیواری با مناسب ترین قیمت و کیفیت

حفاظ شاخ گوزنی با ساختار فلزی که از میلگرد های تیز و فرم داده شده تشکیل شده است که کل سطح دیوار را با نمای زیبا همچون بوته خار پوشش میدهد و عبور از آن را غیر ممکن می نماید.
قابل اجرا بر روی انواع دیوار – نرده – حصار دراندازه های متفاوت و رنگ دلخواه شما میباشد.




حفاظ شاخ گوزنی در اندازه های متفاوت

ارتفاع: 50
ارتفاع: 70
ارتفاع: 90
ارتفاع:1متر
ارتفاع:1/20
ارتفاع:1/50
تراکم معمولی و تراکم بالا
با مناسب ترین قیمت و کیفیت

جهت ارتباط بیشتر به وبسایت و کانال تلگرام مراجعه بفرمائید
وبسایت: https://hefazeiran.ir
کانال تلگرام: https://t.me/hefazeiran
تلفن تماس: 09194915895

 

برچسب ها: ,نحوه,تولید,حفاظ,های,ساختمانی,حفاظ,شاخ,گوزنی,,حفاظ شاخ گوزنی ,سایت حفاظ ایران ,

[ پنجشنبه 27 تير 1398 ] [ 17:25 ] [ kavoosifar ]

[ ]


صفحه قبل 1 صفحه بعد